tirsdag, november 22, 2005

Seminar, å ja, seminar!

Jeg hadde ærlig talt ikke særlig store forventinger til årets tverrfaglige høstseminar i regi av Kritikerlaget, som man nok kunne forstå av denne tidligere blogposten. Jeg møtte likevel opp, drevet av en blanding av pliktfølelse og sosialiseringsbehov. Men guess what -- det var faktisk ikke ille, nei, langt fra ille, det var faktisk helt fint, synes jeg, til dels riktig interessant, mye takket være Eivind Røssaak og hans tretrinnsrakett inn i kompleksiteten. Hans bok Selviakttakelse er herved oppført på leselisten. Dessuten var lunsjen riktig god. Men den rotta som Tonje fant utenfor Forfatterens hus -- var den fake eller for real? Det fant vi ikke ut av.

4 kommentarer:

Susanne Christensen sa...

Eivind, jeg ælsker Eivind. Han er i Stockholm denne weekend, uii.

Mariann sa...

Det var virkelig et løft å ha ham på seminaret, synes jeg, han fikk skjøvet det hele litt ut av de der vante sporene den der offentlighetsdebatten har det med å havne i.

...så han er på turné? Hva skal han i Stockholm, da?

Susanne Christensen sa...

Avantgardeseminar, se på oei.nu.

Mariann sa...

Ohja... hvilket seminar!