onsdag, november 30, 2005

Årets dikt?

I morgen skal jeg i studio hos søte Siss med whiskeystemmen, i Ordfront, NRK P2, sammen med Tom Egil Hverven og Arne Ruste. Da må jeg ha kommet frem til en rangering av de tre diktene som er nominert i selskapsleken "årets dikt". Som damen med klør påpeker, er jeg ikke mottakelig for bestikkelser, men om noen kan lære meg å snakke like fort som Thomas Hylland Eriksen, er jeg evig takknemlig, for så vil jeg kanskje klare å få sneket inn noen betraktninger om året som har gått som går litt utenom selve kåringen... Det er tredje år på rad at jeg er med på dette, så jeg har smertelig erfart at taletiden vi får er nokså begrenset. Eksempelvis snakket både jeg og Hverven pent om H Press Imperativ i studio i fjor, men det ble kuttet bort i redigeringen.

Programmet sendes på radioen søndag 13.30, og kan også etterhvert høres her.

3 kommentarer:

Susanne Christensen sa...

Hurra!

http://www.norden.org/webb/pressrelease/pressrelease.asp?id=1325

Mariann sa...

Wow!

Mariann sa...

Ellers - apropos Årets dikt: nå har jeg hodet fullt av alt det dumme jeg har sagt, og vil bare sove, eller eventuelt drikke masse boblevann!