lørdag, juni 03, 2006

Lost in Lillehammer

Aarets kritikerseminar er over. Det var simpelthen fantastisk. Kate Pendry, Eivind Roessaak, Pablo Henrik Llambias, Mara Lee, Caroline Bergvall, Svein Jarvoll. Og som ikke det var nok, fikk jeg ogsaa med meg David Levi Strauss som snakket om fotografiene fra Abu Ghraib.

I dag skulle jeg egentlig ha reist hjem, men jeg blir visst her til i morgen. En forfatter jeg kjenner bestemte seg for aa dra hjem en dag tidligere enn planlagt, saa jeg fikk overta hans hotellrom, som noen visstnok allerede har betalt for. Saa naa har jeg sittet i forfatterens hotellsofa, spist forfatterens hotellnoetter (en aapnet, halvspist boks med chilinoetter), bladd i forfatterens nesten ukegamle avis, brukt forfatterens hotelltoalett og betraktet ansiktet mitt i forfatterens hotellspeil. I natt skal jeg sove i den av hotellrommets to senger forfatteren visstnok ikke har sovet i. Av en helt annen forfatter har jeg faatt en ubrukt matbillett, som jeg snart skal bruke i Tapasrestauranten.

Jeg gikk ned i forfatterens hotellresepsjon og spurte om det var mulig aa komme seg paa internettet derfra, men det viste seg at forfatterens hotell for oeyeblikket var uten forbindelse. For aa faa sjekket mail og skrevet dette, maatte jeg gaa tilbake til det hotellet jeg bodde paa i natt, hvor de har forbindelse, men hvor de av en eller annen grunn ikke har vokalene ae, oe og aa.

3 kommentarer:

Martin Glaz Serup sa...

Håber maden smagte .-)

Mariann sa...

Jo takk - den var riktig god!

ErikB sa...

Har ikke denne filmen en scene der du sitter på One Hand Clapping og tenker zenbuddistiske tanker (voiceover)?