lørdag, oktober 14, 2006

Helg?

Jeg våkner av at Mathea vekker meg, mamma, mamma, hvor mye er klokka? Jeg setter meg brått opp, desorientert, famler meg frem til mobilen på det lille bordet ved siden av sengen, ser på den, den viser 07:58. Å nei, tenker jeg, å nei, vi har forsovet oss, nå rekker jeg ikke å dusje før vi går, vi må bare stresse avgårde; kaste på oss klærne, pakke tingene våre, småløpe til skolen. Men så kommer jeg på det, det er jo lørdag, jeg kan sove lenge, jeg kan sove så lenge Mathea lar meg sove mens hun ser noe superfantastisk på TV, jeg kan sove mer, klokka er snart åtte, sier jeg, jippi, sier Mathea, så kan jeg slå på TV-en.

1 kommentar:

Mariann sa...

Mathea sier i en kommentar: det var ikke mamma som kom på at det var lørdag, det var jeg som måtte fortelle henne det.