torsdag, oktober 13, 2005

Selvmordsaktionen


I dag, ja, i dag lanseres Selvmordsaktionen av clausbeck-nielsen.net – hvem som får den der prisen borte i Stockholm, er dermed er ikke dagens viktigste litteratursak according to this blog, for Beretningen om forsøget på at indføre Demokratiet i Irak i året 2004 er intet mindre enn en begivenhet av en bok.

Se her for flere nyheter fra Das Beckværk.

14.10.05:
Anmeldt av Niels Barfoed i Weekendavisen:
»Selvmordsaktionen er en bog, der får én til at begribe, hvorfor der er romankunst til. Og hvad man skal med intellektuelle, der har en gnist af anarkisme tilbage.«

15.10.05:
Anmeldt av Mikkel Bruun Zangenberg i Politiken:
"'Selvmordsaktionen': Den er det bedst mulige forklædt som det værst tænkelige, altså et profetisk og tankeprovokerende blik på en fremtid, hvor demokratiet - om end i en overraskende ikkeeuropæisk udgave - alligevel råder uindskrænket."

"...noget af den bedste politiske kunst, der er blevet udført både hertillands og udenlands i de senere år..."

17 kommentarer:

Mariann sa...

En kritiker ved navn Michael Jannerup Andersen slakter boken i Berlingske, han likte heller ikke Martin Glaz Serups 4 -- hva den mannen måtte finne på å like, anser jeg nå for å være nokså uinteressant. Vi har helt tydelig vidt forskjellige litterære preferanser, han og jeg.

Susanne Christensen sa...

Så vakker en bog:) Glæder mig, ligger i Stockholm, huii.

Mariann sa...

Den er finfin inni også! Jeg er midt i den og gleder meg til å lese videre, men gruer meg til den tar slutt... Mulig jeg må begynne på begynnelsen igjen, da...

Mariann sa...

Anmeldelse i Information som jeg heller ikke gidder å lenke til. Hvorfor så humørløse & surmagede? I don't get it..

Susanne Christensen sa...

Der var en anmeldelse der rystede mig lidt -- Men ikke et uinteressant standpunkt hun indtager, synes jeg.

Mariann sa...

Om hennes interraildagbøker er på nivå med CBNs bok, synes jeg hun skal vurdere å publisere dem!

Og hm, hm.. hva med de små bleke anmelderegoer, som må finne noen å redusere for å hevde seg selv?
(mulig jeg kaster stein i glasshus nå, men likevel...)

Susanne Christensen sa...

You mean moi et toi?

:)-- Eller: hmpf!

Mariann sa...

Ah, oui, jeg mener you & me & tout le monde!

Rekk opp hånden den som ikke har et blekt og lettere oppmerksomhetskrevende ego!

...


..men altså, humor, anyone? ironi? selvironi, ikke minst, boken er proppfull av det...

Mariann sa...

Er det bare meg, eller minner Das Beckværks nye hjemmeside bittelitt om Monty Pythons Flying Cirkus?

Mariann sa...

Nåh - Weekendavisen! Der var det en anmelder som hadde lest samme bok som meg... Jeg begynte ellers å lure på om jeg hadde fått tak i en special version.

Susanne Christensen sa...

Shady buisness: Har du, ME, mulighed for at smug-sende mig WAs Nielsen-anmeldelse?

Og: Er der gået ild i Kari Løvaas? Jeg bare lurer:)

Mariann sa...

Sorry, Susanne, da må jeg i tilfelle taste hele saken inn! -- jeg har ikke noe login, har bare papiravisen...

Har ikke fått lest Kari ennå - men det må jeg visst få gjort?!

Susanne Christensen sa...

Okay, så er det måske Serup jeg skal hussle -- Og ja, Kari er bra, synes jeg.

Mariann sa...

Ja, Kari er bra, og det er også den gode Mikkel BZ!

Martin Glaz Serup sa...

Jeg sender avisen til dig, Susanne, mig kan du husssssle!

René Jean Jensen sa...

Er det for sent at række hånden op?

Jeg ville bare vente til der ikke var så meget opmærksomhed omkring sagen.

Er det OK, hvis jeg rækker begge hænder op, jeg mener, når nu jeg kommer lidt sent?

Jeg tror også lige jeg vifter en smule med armene. Sådan.

Mariann sa...

Neimen hei!

Tror nesten jeg må vinke litt tilbake. Vink, vink.