fredag, oktober 07, 2005

Morgenbladet, gratis!

Sjarmoffensiv fra Alf van der Hagen & co: "I hele oktober måned vil alle ukens artikler ligge fritt tilgjengelig [på nettet, that is]. Vi håper du vil benytte anledningen til å gjøre deg nærmere kjent med Morgenbladet, avisen som fortsatt øker mest i Norge."

Jadajada, anledningen skal benyttes! I første omgang benytter jeg anledningen til å bringe et sitat fra Karis anmeldelse av Tor Åge Bringsværds "Web", hvor hun skriver om en drøm hun engang hadde:

"I drømmen min måtte jeg kjempe mot zombier som reiste seg opp fra støvet, og de antok stadig mer skremmende formasjoner. Jeg kjempet godt, men for hver gang jeg trodde at jeg kunne gå ut av "spillet", kom jeg bare til et nytt brett, en krets dypere. Etter lang tid befant jeg meg i et øde, askegrått landskap. Foran meg så jeg en steinkiste som jeg forsto var ment for meg. Jeg steg opp i kisten. Jeg skimtet en barnefamilie i horisonten, på vei mot meg; de ville spørre meg til råds, om jeg kjente til noen utvei? Jeg svarte med en stemme som smuldret bort som tørt papir: "Nothing changes, you know," før jeg lukket lokket over meg. Så våknet jeg. Og leste videre i Pudder? Pudder!: "I Norge hadde vi det bedre enn de fleste andre steder […] Først solgte vi olje, så solgte vi gass, og til sist solgte vi vann. Landet ble styrt etter forretningsmessige prinsipper, og det var markedet som bestemte. […] Jeg fortalte om hvordan vi hadde avskaffet partiene (fordi de lignet hverandre, alle sammen)."" -- Kari Løvaas

2 kommentarer:

Susanne Christensen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Susanne Christensen sa...

Sorry, encore une fois:

Jeg er fan af de henslængte Benjamin-referencer.