onsdag, oktober 26, 2005

Kritikkseminar 4. november

Nå leser jeg Geir Pollen på harde livet for å forberede meg til dette seminaret.

Pollen skriver for eksempel slik: "Mormor var i hele sin legning et profant menneske, men hun hadde en tilnærmet religiøs tro på at et hvilket som helst livsproblem kunne løses med mat, og så ikke ut til å ta noen notis av sønnens manglende matlyst, sukket bare tungt ut i luften, som om ulykken var hennes, ikke hans, og hvilte et så megetsigende blikk på det som befant seg nærmest henne, at det hensatte meg i den dypeste forlegenhet hver gang det slumpet til å være meg."

Mens man venter på seminaret, eller kanskje snarere hvis man venter på seminaret, eller også dersom man slett ikke gidder å gå på seminaret, nåja, uansett, så kan man for eksempel stikke innom Susanne og lese hennes Morgenbladet-anmeldelse av boken med tittelen Kallemann, som man ellers må ha MB-login for å lese (anmeldelsen, ikke boken, that is). -- Og man kan lese om "kritikkens mulighed" i nyeste nummer av Turbulens.

5 kommentarer:

Susanne Christensen sa...

That's right! I'm a real regular cyberpunk, information wants to be free! -- And I don't wanna get paid, doh.

Susanne Christensen sa...

Sorry, jeg tuller.

Mariann sa...

Makin' me dizzy all this... Ja takk begge deler, sier jeg for min del. Fri flyt av tekst og penger!!

;-)

Mariann sa...

Hva har skjedd med telleverket ditt, da bloggen min? Dette er den FJERDE kommentaren, får du med deg det nå?

Mariann sa...

Sånn ja, flink blogg.