mandag, juli 09, 2007

Sjølskrytende selvskrytere etc.

Jeg husker åssen det var, i den siste tida før oppbruddet, jeg leste disse fordømte avisene og tidsskriftene, jeg leste bloggene til disse moralske selvskryterne, der kom dritten deres i hvert fall fram, tydelig, straks de fikk et "nytt medium" å boltre seg i, så trodde de seg å være moderne, og da mistet de all sjølkritisk sans. Man finner dem gjerne knyttet til diverse litterære miljøer, innen akademia, og kunstnerkretser, ja det er ikke måte på hvor flotte meningsmennesker de er. Jeg blir bare kvalm av disse tullingene. Det skulle ikke forundre meg om det er lesningen av alskens artikler og blogger gjennom de siste tre årene som har gjort at jeg nå blir mer og mer overbevist om at jeg er kreftsjuk. Noe mer sjølskrytende enn bloggerne skal man leite lenge etter.
-- fra Thure Erik Lunds Inn (2006).

Ingen kommentarer: