mandag, juli 02, 2007

Litlive! Litlive! Litlive!

Ja, i min egen dumhet kom jeg. Og jeg fant stor skjønnhet. Og jeg fant stor forvirring. Han var så voldsom og dyktig, Brixvold. Han var så unnselig, fin og beundringsverdig. Jeg blusser, søster. Men aldri fant hun ham til meg. Kjære venninne, jeg er trøstesløs. Siger hun.
-- Kari Løvaas tøyer anmeldelsesgenren i sin tekst om Jeppe Brixvolds roman Forbrydelse og fremgang i
Litlive #47. Dessuten anmelder Espen Stueland Lone Hørslevs nye diktsamling Lige mig, Nils Olsson skriver om J.R.R. Tolkien og om den svenske statsministerens litterære preferanser, Henning Gärtner aktualiserer Valerie Solanas' SCUM-manifest med en anmeldelse av Sara Stridsbergs Drömfakulteten, Mai Misfeldt søker tilflukt i de tre første H Press Miniatyrer, og Lars Bukdahl deler ut en pris til Hans-Erik Larsen for hans diktsamling Og så til mennesket.

Og arrangementskalenderen er oppdatert, men temmelig sommerslunken... (muligens fordi alle skal på Roskilde?)

Ingen kommentarer: