fredag, mars 31, 2006

Et redigert dagboknotat fra i går

På kaffebar i København, har spist en sandwitch med egg og purreløk, drikker kaffe latte, venter på sms, har nettopp sendt en og fortalt hvor jeg er. Jeg sitter her og har tatt fri fra det meste, jeg har god tid, skrev jeg, det har jeg jo egentlig ikke, men her, i en by hvor jeg ikke er hjemme, er det som om alt jeg har å gjøre er noe jeg bare kan reise fra, som om tiden skulle ha stanset bare fordi jeg har flyttet på meg. Som om det skulle ha noen betydning hvilken by jeg drikker kaffen min i, det er jo tåpelig, kan ikke kalles annet enn selvbedrag, men det er uansett særdeles velgjørende...

Uh, men hvor kommer denne svake duften av urin fra? Det lukter offentlig herretoalett, eller er det innbilning? Å nå, det er bare de påskeblomstene. Knallgule blomster med duft av urin, og det er vår, forår i luften, selv om himmelen er grå. Et sykkelhjul eksploderer på den andre siden av gaten, det høres ut som et pistolskudd og folk skvetter til alle kanter. Det tikker inn en sms, vi skal møtes på Nørreport om ikke så lenge.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror du må være vårforelsket...
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Ja, ganske enkelt "in love with Copenhagen".

Mariann sa...

ORDENSREGLER FOR ENGLEGÅRDEN

1) Navn og nummer skal oppgis ved inntreden i kommentarfeltet

2) Det er ikke tillatt å sove i kommentarfeltet

Besøkende som ikke overholder disse og andre uskrevne regler, vil bli holdt til fange i kommentarfeltet, hvor de må høre den danofile bloggervaktmesteren synge "Wonderful Copenhagen" om & om & om igjen.

Mariann sa...

Wonderful, wonderful Copenhagen
Friendly old girl of a town
'Neath her tavern light
On this merry night
Let us clink and drink one down
To wonderful, wonderful Copenhagen
Salty old queen of the sea
Once I sailed away
But I'm home today
Singing Copenhagen, wonderful, wonderful
Copenhagen for me
I sailed up the Skagerrak
And sailed down the Kattegat
Through the harbor and up to the quay
And there she stands waiting for me
With a welcome so warm and so gay
Wonderful, wonderful Copenhagen
Wonderful, wonderful Copenhagen
Friendly old girl of a town
'Neath her tavern light
On this merry night
Let us clink and drink one down
To wonderful, wonderful Copenhagen
Salty old queen of the sea
Once I sailed away
But I'm home today
Singing Copenhagen, wonderful, wonderful
Copenhagen for me