mandag, august 29, 2005

Deadline

- Jeg har fat i noget fundamentalt, tror jeg, med svag røst.
- Bare det ikke bliver for langt.
- Nej, nej, siger jeg blændet af lyset i stenkasternes øjne, - hvad mener du?
- Halvtreds linier, siger han.
- Det er ikke muligt.
- Så kommer det ikke i, siger han.
- Ach!

Fra Claus Beck-Nielsen: Selvudslettelser (2002)


Anmeldelsen jeg skal levere i morgen er nå på 4342 tegn, og fortsatt har jeg mer jeg vil ha sagt. Avisen vil ikke at jeg skal overskride 3000 tegn. Det tegner til å bli en lang og søvnløs natt.

7 kommentarer:

Susanne Christensen sa...

Åja? Hvem cutter *4000* smertefulde tegn i min tekst til MB fredag? Av-av.

Mariann sa...

Ouh.. Hva vil du helst ha kuttet av - armen eller beinet? Kanskje hodet? Eller hva sier du om en skikkelig grundig barbering?

Susanne Christensen sa...

Dér er du inde på noget, a close shave is what it is. Heldigvis kommer extended version i et svenskt tidsskrift nær dig, tror de giver mig lidt flere tegn at lege med:)

13.000 i MB fredag, fylder jo også en del. Så det er ikke helt en massakre, håber jeg. Som venter på en norsk version, inklusiv barbering.

Mariann sa...

13.000 - jo, da burde det jo være mulig å få sagt ett og annet... Gleder meg til å lese det!

3000 derimot, kan vanskelig bli noe annet enn tabloide tanker. Resonnementer redusert til påstander.

Men jeg må innrømme at det er litt morsomt også, på et eller annet perverst vis, når det endelig går opp, og jeg kan sende fra meg mine 2957 tegn...

Susanne Christensen sa...

Tænk på det som konceptkunst?

:)

Anonym sa...

Så det lykkedes at komme under den 3000, ja, tænk på det som konceptkunst! Og hvad skulle du anmelde, Selvudslettelser?

Mariann sa...

Hehe... må man, så må man... Det er nok ikke Selvudslettelser jeg har anmeldt (det hadde jo vært passe ironisk), men Nestors Feministhåndboka. Jeg skulle helst ha skrevet en alternativ bok, så de 3000 var uutholdelig lite...