Jeg var publikummer, og tillater meg å komme med en oppfordring for senere festivaler: Lukk dørene. Det var ikke fint at opplesning etter opplesning ble spolert av folk som gikk ut og inn. Det kan ikke ha vært fint for poetene heller. På andre festivaler jeg har vært på, har dørvaktene vært strenge og nådeløse under lesingen. Med rette.
Takk for tilbakemeldingen! Angående vår åpen-dør-politikk, så var det dels en nødvendighet på grunn av det tette programmet, dels er jeg ikke uten videre med på at man skal kreve at folk skal sitte spikret. Det var riktignok et problem at døren i Wergeland-rommet lagde vel mye lyd, i alle fall i kontrast til den konsentrerte stillheten som ellers rådet. Ideelt sett burde det vært mulig å komme og gå uten at det var til irritasjon for noen. Slik sett var utendørsscenen i Frosken (som Oslo Poesifestival fikk bruke i 2005) fin. Men Litteraturhuset har jo helt klart også sine gode sider...
... og personlig fikk jeg kun spolert de to opplesningene jeg gikk glipp av fordi jeg måtte gå for å ordne noe. Jeg opplevde det ikke som noe problem... Men du er ikke den første som sier det, så det er klart noe vi må ta med i evalueringen.
4 kommentarer:
Jøss. Kudos til Vårt Land, solid artikel.
Takk for fin festival!
Jeg var publikummer, og tillater meg å komme med en oppfordring for senere festivaler: Lukk dørene. Det var ikke fint at opplesning etter opplesning ble spolert av folk som gikk ut og inn. Det kan ikke ha vært fint for poetene heller. På andre festivaler jeg har vært på, har dørvaktene vært strenge og nådeløse under lesingen. Med rette.
Hilsen først og fremst lykkelig festivalgjenger.
Takk for tilbakemeldingen! Angående vår åpen-dør-politikk, så var det dels en nødvendighet på grunn av det tette programmet, dels er jeg ikke uten videre med på at man skal kreve at folk skal sitte spikret. Det var riktignok et problem at døren i Wergeland-rommet lagde vel mye lyd, i alle fall i kontrast til den konsentrerte stillheten som ellers rådet. Ideelt sett burde det vært mulig å komme og gå uten at det var til irritasjon for noen. Slik sett var utendørsscenen i Frosken (som Oslo Poesifestival fikk bruke i 2005) fin. Men Litteraturhuset har jo helt klart også sine gode sider...
... og personlig fikk jeg kun spolert de to opplesningene jeg gikk glipp av fordi jeg måtte gå for å ordne noe. Jeg opplevde det ikke som noe problem... Men du er ikke den første som sier det, så det er klart noe vi må ta med i evalueringen.
Legg inn en kommentar